Widok zawartości stron Widok zawartości stron

News

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Naukowy facebook

Nauka, media i biznes - to trójkąt, który jest filarem Atomium Culture. Współpraca i porozumienie między przedstawicielami tych trzech sfer ma umożliwić dotarcie z osiągnięciami naukowymi i wynikami badań do jak największej liczby osób − mówił 26 września 2011 roku na konferencji prasowej prof. Karol Musioł, rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego. − Chcemy stworzyć platformę wymiany wiedzy i doświadczeń między tym trójkątem. – To będzie taki naukowy facebook − tłumaczył.  Na spotkanie Atomium Culture "European Intersectoral Summit on Research and Innovation" współorganizowane przez Uniwersytet Jagielloński przyjechali do Krakowa między innymi  Michelangelo Baracchi Bonvicini - dyrektor Atomium Culture, Erika Widegren - dyrektor wykonawczy Atomium Culture i Barbara Kudrycka - minister nauki i szkolnictwa wyższego, Maciej Witucki, prezes Telekomunikacji Polskiej S.A., Karlheinz Tochlerle, austriacki minister nauki  oraz przedstawiciele mediów, biznesu i uczelni z całej Europy.

Atomium Culture jest inicjatywą, do której należą najważniejsze europejskie uniwersytety, prestiżowe tytuły prasowe i wiodące przedsiębiorstwa. Z Polski poza UJ do tej organizacji  należą  Politechnika Warszawska, Telekomunikacja Polska S.A. i „Rzeczpospolita".

Mam nadzieję, że ta konferencja przyniesie konkretne wyniki w postaci opracowania sposobu w jaki innowacje będą mogły zostać przekazane różnym instytucjom  i rządom państw europejskich wyznawał Michelangelo Baracchi Bonvicini−  Kiedy 6 lat temu zakładaliśmy Atomium Culture naszym najważniejszym celem było rozpowszechnianie najistotniejszych wyników badań. Najnowsze informacje o badaniach naukowych docierają teraz do 10 milionów czytelników w 16 krajach europejskich za pośrednictwem dzienników, które w naszej platformie uczestniczą  − podkreślał.

Ważne jest aby ulepszyć komunikację między samymi naukowcami, którzy w ten sposób będą mogli wymieniać się wynikami swoich badań. 72 uczelnie zajmują się obecnie badaniami o takiej samej tematyce. − Powstaje więc pytanie, czy nie kontaktują się między sobą, bo nie chcą, czy nie dano im takiej możliwości  − zastanawia się Michelangelo Baracchi Bonvicini. Bonvicini przypominał, iż mimo że w Europie powstaje więcej wynalazków niż w USA, to jed­nak brakuje skutecznego połączenia między uniwersyte­tami a światem biznesu, które ułatwiłoby  fi­nansowanie badań przez sek­tor prywatny.

Data opublikowania: 28.09.2011
Osoba publikująca: Kinga Mieszaniec
Uniwersytet Jagielloński

Widok zawartości stron Widok zawartości stron